Servicevilkår

Servicevilkår for brug af Djobs.dk:

Djobs Servicevilkår – 28/02-2016

Velkommen til Djobs.dk – en online salgsplatform, hvor du kan sælge ydelser og kompetencer.

Følgende side beskriver handelsbetingelserne på denne side – www.djobs.dk (“siden”). Før du benytter vores side bedes du venglist læse handelsbetingelserne grundigt. Ved at lave en konto, samt ved brug af siden, acceptere du vores (“Servicevilkår”) samt vores (“Privatlivs Politik”). Enhver brud på disse servicevilkår tages alvorligt, og kan føres til frysning af konto samt udelukkelse fra sidens aktiviteter.

Djobs er en service, som tjener sit formål ved at forbinde køber og sælger. Djobs er dermed ikke en aktiv del af handlen, men fungere udelukkende som mellemmand. Djobs kan derfor ikke stilles ansvarlig for andre brugeres færden/ydelser, men vi opfordrer folk til at kontakte kundeservice, hvis de mener at kunne dokumentere skadende adfærd fra andre brugere.

Hjemmesidens funktionaliteter tilbydes brugere fra alderen 13 år og op. Er du under 13 år må du ikke benytte sidens funktionaliteter eller services. Ved at benytte siden aktivt, og indgå handler, giver du samtidig samtykke til, at du er i en position hvor du kan give juridisk konsensus til den bindende kontrakt der laves mellem køber og sælger. Vi er et seriøst foretagende, som ønsker at give køber såvel som sælger en god oplevelse. Udfører du aktiviteter, der kan tolkes som skadende på denne oplevelse, vil/kan få konsekvenser i form af banlysning/retsforfølgelse/politianmeldelse alt efter hvor omfattende og ulovlig den skadende aktivitet er/har været.

Vores kundeservice team står til enhver tid til rådighed, hvis du skulle få brug for dem.

Begrebsliste:
Jobs – Services der tilbydes af en sælger
Sælger – En bruger af Djobs, der sætter en service til salg benævnes sælger.
Køber – En bruger af Djobs, der køber en service der er sat til salg benævnes køber.

Servicevilkår kort fortalt:
– Sælger bestemmer selv prisen på sine Jobs. Denne pris ligger typisk på 50 – 500 kroner.
– Kun registrerede brugere må benytte Djobs. Registrering er gratis.
– Alle brugere kan oprette Jobs. Oprettelsen af et job er gratis. Djobs fastholder retten til at slette ethvert Job der kan tolkes som irrelevant/misledende/skadende/provokerende i sin fremtoning.
– Købere betaler Djobs på forhånd, før ordren er leveret. Pengene overføres først til sælger, når køber godkender det leverede produkt. Anvisninger herom tilsendes på email ved køb.
– Sælger skal udføre de Job der bliver bestilt, og indenfor den angivne leveringstid.
– Skal sælger udføre et speciallavet (kunde tilpasset, custom made) stykke arbejde for køber bortfalder fortrydelsesretten.
– Køber overtager alle rettigheder til det leverede produkt, med mindre andet er angivet fra sælgers side.
– Djobs har ret til at benytte alle de leverede jobs i forbindelse med marketing.
– For information om betalingsløsninger og gebyrer, bedes du tjekke siden om netop dette
– Brugere af Djobs SKAL udføre aktiviteter med kunden på Djobs. Aftale om kontakt udenfor Djobs via beskedsystemet tages alvorligt, og kan få konsekvenser. Beskeder i beskedsystemet med emails, tlf nr. og lign. logges og undersøges for mulige brud på handelsbetingelserne og service vilkår.

 

Sælger:

– Når du udfører et Job for en køber, vil din konto blive krediteret med 80% af jobbets pris.
– Et job er først udført, når køber godkender den leverede ydelse. Indtil godkendelsen er modtaget tilbageholder Djobs beløbet.
– Alle udbetalinger skal minimum være på XX kroner.
– For at pengene fra et udført Job skal kunne udbetales, skal godkendelsen være minimum 21 dage gammel. Dette gøres udelukkende af sikkerhedsmæssige hensyn, for at undgå snyd og bedrag.  Når sælger avancere i levelsystemet, vil der kunne foretages udbetalinger allerede 7 dage efter godkendelse.
– Udbetalinger kan ske ved én af udbetalingsmulighederne der er beskrevet på siden om udbetalinger.
– Hvis en ordre annulleres, skal køberen angive en årsag til fortrydelsen. Såfremt sælger har lavet et produkt specielt til køber, er det købers beslutning om han/hun ønsker ordren annulleret. Ved tvist mellem køber og sælger kan Djobs agere mægler. Godkendes annulleringen vil det fulde beløb blive returneret til købers konto.
– Sælgers rating er baseret på købernes anmeldelser. Sker det, at der kommer uberettigede dårlige anmeldelser kan Djobs kundeservice kontaktes.
– Sælgers level er baseret på antal salg gennemført. Desto mere erfaren sælger, desto højere level, og der af også flere ydelser tilgængelige.

Level systemet kan forklares med denne figur:

 kommissions-struktur-djobs

Brugere stiger automatisk i level, når de:

  • Udfylder hele profilen
  • Udfører jobs
  • Får positive ratings

Til Sælger:
– Der kan laves et ubestemt antal jobs pr. bruger. Så længe jobs er relevante, og sælger kan levere ydelsen, vil Djobs ikke interferere.
– Under hvert job kan man tilbyde tillægsydelser, for X antal kroner. Antallet af tillægsydelser på bruger level 1 er 2, og stiger til 3 for en level 2 sælger, og 4 for en level 3 sælger.
– Djobs kan fjerne Jobs uden varsel, hvis de viser sig at indeholde:

  • Ulovlig eller svigagtige tjenester, krænkelse af ophavsret eller overtrædelse af varemærke.
  • Voksentjenester med pornografisk, erotisk eller på anden måde upassende materiale.
  • Kopiering af andres jobs
  • Jobs fyldt med spam, eller overdreven brug af CAPS LOCK, for at fremme brugers interesse.
  • Jobs med voldelige / aggressive fremtoninger
  • Vildledende Jobs, der krænker tredjeparts vilkår, og skader interessen mellem én af parterne.
  • Jobs der er baseret på ulovligheder, eller opfordre til kriminalitet.
  • Jobs der viser sig at bryde med den almene gode opførsel, og forstyrrende for sidens renomme i al almindelighed.

– Jobs der fjernes uden varsel, kan også resultere i en frysning af kontoen, samt en eventuel politianmeldelse, hvis Djobs vurdere overtrædelsen så grov, at det kan have interesse for politiet.
– Brugere der er fjernet uden varsel, fordi de har overtrådt sidens reglement, er ikke berettiget en kompensation. Brugeren kan ikke genaktiveres / genoprettes.
– Er du i tvivl om indholdet af dit Job bryder med Djobs retningslinjer, bør du proaktivt rette henvendelse til Djobs kundeservice, for at afklare dit spørgsmål.
– URLs til en tredje part i din profil er som udgangspunkt ikke lovlige. Ønsker du dette alligevel, skal det godkendes via Djobs kundeservice.
– Kontaktinformationer til dig udenfor Djobs er ikke lovlige at give, før der er givet tilladelse fra Djobs.
– Jobs skal have minimum ét relevant billede uploadet – gerne flere.
– Udtalelser på enhver side – Job siden, såvel som feedback – der strider imod Djobs Servicevilkår, Handelsbetingelser og/eller Privatlivs Politik er forbudt.
– Alle udbetalte midler er skattepligtige. Djobs indberetter ikke skat på vegne af sælger, men det er derimod sælgers eget ansvar. Vi logger information om vores brugere og deres udbetalinger til dokumentation for SKAT.

 

Niveauer

Djobs benytter sig af et levelsystemet (også refereret til som niveauer). Her kan man blive level 1, 2 og 3. Ved promovering til et højere niveau, giver det adgang til en række flere ydelser samt fordele. Det er en måde fra Djobs side, at belønne gode sælgere på.
– Djobs sælgere kan avancere i levels, ved at være aktiv, vise resultater, og have et godt omdømme.
– Sælgere der ikke kan opretholde deres aktivitet, resultater og/eller det gode omdømme, kan blive genstand for degradering i levelsystemet.
– Djobs arbejder hele tiden på at gøre det mere attraktivt at være top level sælger. At være top level vil medføre flere fordele, flere funktioner, større rabatter m.v.
Vedrørende Udbetalinger
– Alle udbetalinger skal minimum være på XX kroner.
– For at pengene fra et udført Job skal kunne udbetales, skal godkendelsen være minimum 21 dage gammel. Dette gøres udelukkende af sikkerhedsmæssige hensyn, for at undgå snyd og bedrag.  Når sælger avancere i levelsystemet, vil der kunne foretages udbetalinger allerede 7 dage efter godkendelse.
– Udbetaling kan først gennemføres, når du har registreret en udbetalings metode
– En udbetaling kan kun foretages af det disponible beløb på din konto. Du kan altså ikke “overtrække” din Djobs konto.
– Udbetalinger er endelige, og kan ikke fortrydes når de først er sat igang.
– En udbetaling er forbundet med nogle gebyrer. Gebyrerne for de forskellige udbetalingsmetoder, kan findes under vores side om udbetalinger.
– Fra en udbetaling registreres til det udbetalte beløb er disponel på din konto går der X-X antal dage. Dette er forskelligt alt efter hvilken udbetalingsmetode du benytter. Læs mere herom på vores side om udbetalinger.

 

Til Køber:
Generelt:
– Du må ikke tilbyde sælger, at betale eller foretage en betaling via andet end Djobs.dk’s platform.
– Djobs forbeholder sig retten til at bruge leverede Jobs i forbindelse med markedsføring.
Angående Køb:
– Køber betaler Djobs for oprettelsen af ordren, via sælgers Job side, og ved at trykke på “Køb nu”.
– Køber kan kontakte sælger inden et køb, for at aftale specifikationer, tilpasninger, leveringstid, antal mm.
– Køber kan ikke fortryde et køb, såfremt ydelsen er speciallavet til købers formål / ønske.
– Køber kan anmode om annullering af en ordre, gerne med en begrundelse. Det er op til sælger om han/hun vil imødekomme annulleringen. Er der en tvist, kan den løses af Djobs Kundeservice.
– Jobs kan købes ved brug af: VISA, VISA-Dankort, Mastercard, PayPal og MobilePay.
– Hvis du har penge på din konto saldo – f.eks. fra en annulleret ordre, eller et job du har udført – vil det blive benyttet i første omgang, og der skal dermed ikke foretages en indbetaling, såfremt din saldo har tilstrækkelige midler, til at dække for det ønskede køb.
– Hvis du finder en sælger igennem Djobs, må du ikke opsøge ham andre steder end gennem Djobs, eller opfordre til at mødes udenfor Djobs platformen.
Moms:

Alle ydelser angivet er inklusiv moms.

 

Ordrer:
– Når din ordre er oprettet, og betalingen bekræftet, vil det blive givet et unikt ordrenummer.
– Sælger skal levere det færdige produkt, eller dokumentation på levering (såfremt det er en fysisk ydelse, kan der f.eks. tages et billede af at ydelsen er udført).
– Ved bestilling af ordre hæves beløbet, og står på en konto disponibel for Djobs. Ved job leveret, skal køber godkende produktet, og derefter frigives pengene. Ved annullering skal sælger godkende annulleringen, før pengene bliver tilbageført til køber. Begge parter skal altså give samtykke, før pengene kan flyttes. Dermed varetages både køber og sælgers interesse om en sikker handel.
– En ordre er markeret som gennemført, når køber har godkendt ordren. Køber har 3 dage til at godkende ordren. Opfylder den ikke købers krav / aftalte specifikationer, skal sælger gøres opmærksom på dette INDEN 3 dage.
– Vi opfordre vores købere og sælgere til at løse konflikter indbyrdes. Skulle det ske, at en tvist er uopløselige, kan Djobs agere mægler, og forhåbentligt løse konflikten med gensidig interesse. Djobs kigger på sagen rationelt og upartisk, og ønsker kun tilfredshed fra begge parter.

Håndtering af ordrer:
– Når en køber bestillet et job, vil sælger modtage besked herom både via platformen www.djobs.dk, men også på email.
– Sælger skal opfylde den oplyste leveringstid. Bliver ordren ikke leveret til tiden, kan køber vælge at annullere ordren – også selvom, at ordren er speciallavet.
– Både køber og sælger er ansvarlige for, at scanne evt. overførte filer for virus og malware. Djobs kan ikke stilles til regnskab for filer der kan forvolde eventuelle skader. Det er en sag mellem køber og sælger.
– Sælger kan gennemtvinge en annullering af ordren, uden købers samtykke. Dette vil medføre at pengene tilbageføres til købers konto, og køber kan ligge en dårlig anmeldelse.
Anmeldelser:
– Efter en køber har modtaget sin ydelse, kan han give en anmeldelse af oplevelsen. Denne anmeldelse er en væsentlig del af Djobs, da det skal være med til at sikre den høje kvalitet, og sætte forventningerne til sælger.
– Anmeldelser kan kun skrives af personer der har købt en ydelse, og kan dermed kun anmelde netop denne ydelse.
– Anmeldelser vil ikke blive slettet eller redigeret, så det er derfor vigtigt at de er oprigtige, og at køber gør meget ud af at få gode anmeldelser. Hvis en anmeldelse bryder med vores retningslinjer, kan sælger anmelde dem, og Djobs kundeservice vil kigge dem igennem.

 

Tryk og Forsendelse
– Nogle Jobs hos Djobs kræver forsendelse. I disse tilfælde vil det være helt ok at sælger påfører/indregner forsendelsesomkostninger i jobbets pris.
– Ved forsendelsesordrer der kræver fysisk levering skal køber opgive en leveringsadresse.
– Sælger er ansvarlig for fragt, og at pakken ankommer sikkert til købers adresse. Sælger bør ydermere sende trackingnr. til køber, så snart dette haves.
– Ved varer der trykkes og sendes (som visitkort, plakater, t-shirts, flyers, papir, covers mm.) bortfalder fortrydelsesretten, såfremt kunden har angivet specifikke ønsker til tryk / design.
– Er der spørgsmål / tvist kan der tages kontakt til Djobs kundeservice. Vi gør opmærksom på, at Djobs blot er mellemmand, og i derfor ikke handler med Djobs. Vi er ikke ansvarlige, hvis en pakke forsvinder, og i kan ikke kontakte Djobs kundeservice for at få tracking nummer. Det er en sag mellem køber og sælger.

 

Tvist og Aflysninger
– Vi opfordrer købere og sælgere til at løse konflikter indbyrdes. Hvis det af en eller anden grund ikke lykkes, kan brugere få hjælp fra Djobs Kundeservice.
– At annullere en transaktion via banken/betalingsudbyderen er en overtrædelse af vores retningslinjer. Annullering af transkationer skal ske med samtykke fra både køber og sælger, og foregår via hjemmesiden.
– Ordrer er ikke berettiget til at blive aflyst, baseret på kvaliteten af service / ydelse / produkt leveret af sælger, såfremt ydelsen er leveret som beskrevet.
– Djobs forbeholder sig retten til at annullere ordrer, sætte midler på hold eller fryse enhver konti i forbindelse med en tvist og svigagtige aktiviteter.
– Vi opfordrer alle til at bruge sund fornuft, og være ærlige i deres brug af Djobs.

 

Refunderinger
– Djobs kan ikke refundere betalinger for annullerede ordrer til dit kontokort. Vi tilbagefører derimod midlerne til din Djobs konto, så du kan bruge dem til at købe nye jobs for. Såfremt beløbet på din konto overstiger X kroner, og du har tilføjet en udbetalingsmetode, kan du ansøge om en udbetaling. Læs mere herom i afsnittet for udbetalinger.

 

Rapportering af overtrædelser
Hvis du støder på indhold, som kan krænke vores vilkår skal du rapportere det til os. Vi gør et stort arbejde i at skabe en tryg platform, hvor du som køber og/eller sælger kan færdes trygt. Hvis du se og/eller oplever adfærd der kan være opfattes som krænkende mod vores vilkår, handelsbetingelser eller privatlivs politik, så hører vi meget gerne fra dig. Under vores side Kontakt kan du tage direkte kontakt til Djobs kundeservice, som vil agere hurtigst muligt på din henvendelse.

Overtrædelser
Ved overtrædelse kan Djobs tage en række forskellige foranstaltninger i brug. Er det en mild overtrædelse kan der uddeles en advarsel. Sker det gentagende gange, eller er overtrædelsen af en endnu stærkere karakter kan kontien fryses på ubestemt tid. Er det en kriminel overtrædelse vil kontien fryses, banlyses og politianmeldes.
Liste over overtrædelser:
Voksen Service & Pornografi er ikke en tilladt ydelse at sælge på Djobs.
Upassende opførsel & sprog. På djobs er vi venlige, konstruktive og profesionelle. En aggressiv, mobbende og/eller truende adfærd vil ikke blive tolereret.
Phishing og spam er strengt forbudt. Djobs tager deres medlemmers sikkerhed meget alvorligt, og et hvert forsøg på at sende ondsindet materiale er strengt forbudt.
Fortrolighed og identitet. Alle private oplysninger der må gives via Djobs er udelukkende givet til det formål, at kunne leverere og modtage en ydelse. De må under ingen omstændigheder videregives uden samtykke fra personen selv.
Brud på ophavsret og varemærker medfører udelukkelse fra Djobs platformen, og Djobs vil bistå med informationer om brugeren, såfremt der kommer et retsligt efterspil. Djobs tager skarpt afstand fra brud på ophavsret og varemærker.
Bedrageri / ulovlig brug  af jobs er strengt forbudt. Skadende opførsel vil få konsekvenser.

Misbrug og Spam
Flere Kontier er ikke lovligt. For at forhindre svig og misbrug, er brugere begrænset til én aktiv konti. Ønsker man at have en konti til private køb, og en til erhvervsmæssige køb, er det godkendt at oprette 2 kontier. Dertil skal det nævnes, at kontierne skal have hver deres betalingsmetode registreret.
Målrettet misbrug er ikke lovligt. Det kan f.eks. være oprettelse af falske kontier, for at chikanere medlemmer med falske bestillinger via beskedsystemet, eller falske budskaber.
Salg af konti  er forbudt. Hvis du har en konti er det din, og må ikke sælges videre til tredjepart.

 

Generelle Vilkår
– Djobs forbeholder sig retten til at sætte enhver konti på hold eller deaktivere, hvis det skønnes at denne har forbrudt sig imod Djobs vilkår og betingelser. Dette skøn foretages af Djobs. Er man utilfreds med afgørelsen kan man klage, men det er ultimativt Djobs afgørelse.
– Overtrædelse af service vilkår kan medføre permanent deaktivering af konti.
– En deaktiveret konti kan ikke længere købe eller sælge ydelser via djobs.
– Ved kontakt til kundeservice, skal brugere kunne dokumentere deres retmæssige ejerskab til profilen. Dette kan gøres ved at levere materiale, der knytter individet til brugeren.
– Sker det at en køber får lukket sin konti grundet overtrædelse af vores retningslinjer, vil sælgeren af den købte ydelse ikke kunne udbetale sin fortjeneste før 30 dage efter deaktivering af købers profil.
– En tvist skal forsøges løses mellem køber og sælger. Kan tvisten ikke løses, kan Djobs kundeservice kontaktes.
– Djobs kan til enhver tid opdatere vilkår, handelsbetingelser, privatlivs politik mm. og det er brugernes ansvar at læse, og holde sig opdateret på de nyeste opdateringer. De sidste nye, og gældende vilkår, handelsbetingelser og privatlivs politik er altid tilgængelige på hjemmesiden.
– Ved at benytte Djobs acceptere du vores vilkår, handelsbetingelser og privatlivs politik.

 

Brugergenereret Indhold
Alt indhold genereret/uploadet på/via Djobs er brugergenereret indhold, af hhv. købere og sælgere. Djobs kontrollere ikke brugergenereret indhold for krænkelser af ophavsret, varemærker eller andre rettigheder. Vi opfordrer til at brugen af Djobs sker på et rationelt, sevlstændigt og modent fundament, der eliminere plagiat af indhold. Skulle det komme til jeres opmærksomhed, at en bruger krænker jeres eller andre rettigheder, ser vi gerne at i indberetter det via Djobs, vi kan få det stoppet. Kommer der et retsligt efterspil, vil Djobs være behjælpelig med alle de informationer vi kan. Djobs kan ikke retsforfølges på nogen måde, ved brud på rettigheder i form af ophavsret, varemærke el. andet, da vi blot er en mellemmand, og altså hverken producere eller sælger en service. Vi er et bindeled mellem køber og sælger.

 

Ejendomsret
Med mindre andet er tydeligt angivet på sælgers side eller jobbets side, så overgår alle rettigheder til produktet når overlevering og betaling er fundet sted. Køber er altså tildelt alle immaterialle rettigheder, herunder ophavsrettigheder til det leverede materiale mm, og sælger giver afkald på enhver og alle rettigheder. Med mindre andet er angivet, så giver sælger afkald på rettigheder implicit i sin overlevering af materialerne.

Sælger bekræfter endvidere ved overlevering, at de oplysninger de modtager fra køber, ikke må bruges offentligt, eller må være offentligt tilgængelige, og skal holdes fortrolige. De må ikke deles eller bruges til ethvert formål andet end levering af det bestilte arbejde.

Desuden giver brugere (både køber og sælger) samtykke til, at Djobs kan bruge deres leverede værker i forbindelse med markedsføring, uden at skulle bede om samtykke. Køber ejer stadig alle rettigheder, men Djobs har værkerne disponibel til brug ved markedsføringsmæssige formål. Hvis køber og sælger ikke finder dette retfærdigt, skal Djobs underrettes under hvert enkelt job, som ikke må benyttes.

 

Kommerciel Licens
En kommcerciel licens kan angives i jobbets beskrivelse, eller man kan købe licensen som en tillægs ydelse. En kommerciel licens giver køber eksklusiv, global licens til at bruge det leverede materiale til kommercielle formål. Alle intelektuelle ejendomsrettigheder af den købte varer er dermed overdraget til dig. Eksempler på formål, kan være i relateret anvendelse i forbindelse med reklame, markedsføring, webnsider, software, it værktøjer m.m. Enhver brug af leverede værker i en sådan sammenhæng, uden samtykke fra sælger er både umoralsk, ulovligt og ærekrænkende. Der er ingen garanti med købet af denne levering, og hverken sælger eller Djobs vil være ansvarlig for eventuelle krav, eller tilfældige følgeskader, skader eller andet, som udspringer af denne licens.

 

Fraskrivelse af Garanti
Din brug af siden, dets indhold og alle tjenester eller varer, fået via hjemmesiden er på eget ansvar. Alt indhold, alle tjenester eller varer, erhvervet igennem hjemmesiden, leveres “Som den er”, og leveres uden garantier af noigen art. Hverken Djobs eller nogen person med tilknytning til Djobs er ansvarlig for nogen garanti, fuldstændighed af produktet, sikkerhed, pålidelig kvalitet, nøjagtighed eller andre problemer med produktet / servicen. Djobs er udelukkende en service portal, som skal finde et match mellem køber og sælger.

Ovenstående påvirker ikke nogen garanti, som ikke kan udelukkes eller begrænses ifølge gældende lov.

 

Begrænsning af Ansvar
Djobs, eller tilknyttede selskaber, licensgivere, serviceudbydere, medarbejdere, agenter, direktion eller bestyrelse (benævnt Djobs personale) kan på nogen måde gøres ansvarlig for skader eller brud af nogen art, af ting der har med dig eller din gøren og virke på Djobs hjemmeside at gøre. Førnævnte (Djobs personale), kan heller ikke stilles til ansvar for nogen direkte, indirekte, særlige hændelige, følgeskader, psykisk ubehag, tab af omsætning, tabt gevinst, tabt produkt, tab af goodwill, tab af data, skader som følge af forsømmelighed, eller andre skader i det hele taget.

Ovenstående påvirker ikke noget ansvar, som ikke kan udelukkes eller begrænses ifølge gældende lov.